شنبه تا چهارشنبه: 10am - 16pm

• slide 2
  • slide 3
  • slide 4

سوال : آیا حتما پس از انجام عصب کشی باید آنتی بیوتیک مصرف کنیم ؟
پاسخ : خیر . فقط در شرایط بروز تب و لرز ، تورم زیاد ، محدودیت در باز شدن دهان و سایر موارد با تشخیص پزشک متخصص باید آنتی بیوتیک مصرف شود.
سوال : پس از درمان ریشه چه مدت بعد از آن باید دندان را ترمیم کرد ؟
پاسخ : در اولین فرصت باید اقدام به ترمیم تاج دندان نمود مگر در مواردی که درد و ناراحتی شدید وجود داشته باشد
که با توصیه پزشک ترمیم دندان تا کم شدن ناراحتی به تعویق میافتد، پس از درمان ریشه ، پانسمان موقت بر روی دندان قرار داده میشود که تا یک ساعت پس از درمان نباید غذا بر روی آن جوید و تا انجام ترمیم دائم از خوردن غذای سفت پرهیز شود
 سوال : دندانم را یک ماه پیش عصب کشی کرده ام اما برای پر کردن تاج مراجعه نکردم و پانسمان آن افتاده ، آیا باید دوباره دندانم را عصب کشی کنم ؟
پاسخ : در صورتی که ترمیم دائم دندان یک ماه پس از انجام درمان ریشه صورت نگیرد بدلیل ضعف پانسمان موقت در جلوگیری از آلوده شدن فضای ریشه احتمال نیاز به انجام درمان ریشه مجدد وجود دارد

سوال : با درد پس از درمان دندان چه اقدامی باید انجام داد ؟
پاسخ : اگر درد ناشی از درمان ریشه یا عصب کشی باشد ، امری طبیعی است و معمولا با مسکن های ضد التهاب و به دستور پزشک قابل کنترل است. بیشترین درد زمانی است که دندان حین غذا خوردن و یا تماس با دندانهای فک مقابل فشار وارد می آید . نکته مهم در جلوگیری از درد « استفاده از مسکن های تجویز شده توسط پزشک بصورت منظم و سر ساعت و قبل از بروز درد است »

سوال : درمان مجدد ریشه یا عصب کشی به چه دلیل صورت می گیرد ؟ البته دکتر تشخیص دادند که باید عصب کشی مجدد انجام شود در حالی که دندان درد ندارم.
پاسخ : در درمان ریشه یا عصب کشی ، پالپ دندان و باکتری ها بطور کامل خارج و کانال پر میشود و  سپس دندان توسط یک ترمیم مناسب تاجی که مانع از ورود باکتری ها به داخل کانال شود بازسازی می گردد.
در صورتی که در هر یک از این مراحل نقصی بوجود آید باکتری ها فرصت فعالیت مجدد میابند  و دندان را دچار ضایعه میکنند .
در این حالت درمان مجدد ریشه حتی اگر هنوز ایجاد درد ، تورم یا ضایعه پیش نیاید باعث توقف روند ذکر شده میشود و انجام آن امری ضروری است.
قابل ذکر است که درمان مجدد ، درمانی پیچیده تر بوده و درصد موفقیت آن نسبت به درمان اولیه پایین تر است در صورت عدم موفقیت آن نیز ، درمان جراحی به عنوان گزینه آخر مطرح خواهد شد.
سوال : آیا درمان ریشه یا عصب کشی دردناک است ؟
پاسخ : درمان ریشه یا عصب کشی نیز مانند دیگر درمان های دندانپزشکی با بی حسی موضعی انجام میشود و چنانچه بی حسی بطور صحیح اجراء شده باشد و پالپ دندان نیز دارای التهاب نباشد ، درد و ناراحتی در حین درمان بوجود نمی آید.

سوال : دندان من دچار آبسه ، عفونت و درد شدید شده ، آیا نیاز است که تا بهبود آن صبر کرده سپس درمان عصب کشی را انجام دهم ؟
پاسخ : عصب کشی ، درمان ریشه از طریق پاکسازی کانال ها از باکتری ها سبب تخفیف عفونت و درد میشود بنابراین عصب کشی نه تنها منعی ندارد بلکه موجب تسریع روند بهبودی نیز میشود.

البرز- هشتگرد- روبروی بانک ملی مرکزی
خیابان آزاده محمدی- ساختمان شایان